Excel návodyNovinky

NÁVOD | Nebojte sa kontingenčných tabuľky v Exceli. Tu je návod ako ich vytvoriť

Bojíte sa kontingenčných tabuliek? Nemusíte, jedná sa na prvý pohľad o zložitý nástroj, ale po zoznámení sa s ním zistíte že je to celkom jednoduchý nástroj ktorý vám dokáže ušetriť hromadu času.

Vo všeobecnosti kontingenčné tabuľky slúžia na vytvorenie sumarizácie dát z rozsiahlych tabuliek. Poďme sa teraz spolu pozrieť na praktický príklad zo živote. Vytvorte si podobnú tabuľku ako vidíte nižšie.

Návod ako vytvoriť kontingenčnú tabuľku

  1. Vytvorte si tabuľku.navod-kontigencne-tabulky_1
  2. Vyberte si teraz z ponuky možnosti kartu Vloženie > sekcia Kontingenčné tabuľka > a zvoľte možnosť Kontingenčná tabuľka.navod-kontigencne-tabulky_2
  3. Následne by vám mala vyskočiť tabuľka ako môžete vidieť nižšie, kde zvolíte podľa čoho aké dáta chcete analyzovať. navod-kontigencne-tabulky_34. Práve ste si vytvorili kontingenčnú tabuľku. Mimochodom pre lepšiu prácu s dátami vám dávame do pozornosti pravý bočný panel (viď obrázok) nižšie, v rámci ktorého si môžete vybrať jednotlivé kategórie podľa ktorých chcete dostať výsledný prehľad. navod-kontigencne-tabulky_45. Zároveň nezabudnite na možnosti  filtrovania v rámci samotnej kontingenčnej tabuľky, ktoré ponúka ďalší šikovný nástroj na analýzu výsledkov.navod-kontigencne-tabulky_5Ďalší návod ako efektívnejšie pracovať s Excelom vám prinesieme už čoskoro.
Tagy

Martin

Technológie sú mojou vášňou, o ktorej nie len hovorím, ale aj píšem už nejaký ten piatok. Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk (predtým Windowscentrum.sk), ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webstránky na slovenskom trhu.

Pridaj komentár

Close
Close