NovinkyZaujímavosti

Najčastejšie formy digitálneho marketingu. S ktorým sa stretávate najčastejšie?

História digitálneho marketingu siaha až do začiatkov 90. rokov minulého storočia a odvtedy nástupom nových technológií prešiel výraznými zmenami. Nižšie vám prinášame prehľad tých najrozšírenejších foriem marketingu, s ktorými sa môžeme stretnúť v súčasnom svete.

Prečo digitálny marketing?

Odpoveď je veľmi jednoduchá, dostupnosť a možnosť presnejšieho zacielenia toho správneho publika.

Webstránky

Webstránky, tak to je základ internetu v podstate od jeho vzniku. Určite aj vy navštevujete každý deň desiatky webstránok, viac alebo menej špecializovaných. Webstránky pritom môžeme rozdeliť v širšom zmysle na dve veľké skupiny, komerčné a nekomerčné.  Komerčné sú napríklad online obchody a nekomerčné predstavujú tie ostatné webstránky. V užšom zmysle slova môžu byť komerčnými stránkami aj špecializované webstránky s vybranými tématikami, ktoré vytvárajú priestor pre kontextovú reklamu. Inými slovami sú tématické webstránky vhodné na propagáciu príbuzenských produktov. Jedna z najčastejších foriem reklám sú bannery alebo takzvané PR články. Platí tu pravidlo, že čím je webstránka špecializovanejšia, tým lepšie je reklamu zacieliť a aplikovať na príbuzenské produkty.

Email marketing

Ďalším bežným reklamným kanálom je e-mail, resp. elektronická pošta, ktorá postupne nahrádza tú klasickú. V tomto prípade však treba odlíšiť reklamu a spam, teda nežiadúce reklamy. Opäť  treba vychádzať z toho, že ak má byť tento druh reklamy efektívny, tak musíme poznať svoje cieľové publikum. Napríklad, väčšina e-shopov dnes systematicky zbiera e-mailové adresy svojich zákazníkov, kde je predpoklad, že ak raz zakúpili nejaký druh produktu, tak v budúcnosti by mohli mať  opäť záujem o obdobný produkt alebo príslušenstvo. Inými slovami, e-mailový marketing umožňuje efektívne zacieliť reklamu pod podmienkou, že poznáme, kto sa na opačnej strane nachádza.

Zdroj: Pixabay.com

Sociálne siete

Facebook, Twitter, Azet či iné sociálne siete. Kto by ich nepoznal. V súčasnosti sociálne siete patria k najrozšírenejším komunikačným a reklamným kanálom, ktoré slúžia na distribúciu informácií. Trávime na nich  desiatky hodín týždenne, a práve preto sú jedným z najdôležitejších marketingových nástrojov  súčasnosti. V rámci sociálnych sietí je možné využívať textovú reklamu, videoreklamu alebo kombináciu hier, kde sú produkty ukryté. Hlavnou výhodou je, že nepotrebujete mať k dispozícii databázy používateľov, nakoľko nimi disponujú prevádzkovatelia týchto sietí. Vy už len nastavíte reklamu a určíte, ktorým užívateľom a kedy sa má zobraziť.

Zdroj: Pixabay.com

Mobilný marketing

Smartfóny sú dnes v podstate súčasťou života každého z nás. Máme ich pri sebe v podstate 24 hodín a kontrolujeme ich niekoľko krát denne. Práve to je jeden z dôvodov prečo sa v súčasnosti marketéri sústreďujú na telefóny. Reklamy ukrývajú do aplikácií a hier alebo  priamo oslovujú zákazníkov cez SMS správy alebo e-maily. V rámci mobilného marketingu netreba zabudnúť ani na telemarketing, s ktorým sa stretol už hádam každý z nás. Určite to poznáte, jedná sa totiž o priame a interaktívne oslovovanie možných zákazníkov a fungujú  na princípe priameho predaja produktov. Jedná sa o metódu, ktorá je väčšinou doplnkovou formou podpory predaja vybraných produktov.

Stretávate sa aktívne s iným druhom digitálneho marketingu? Dajte nám o ňom vedieť.

Zdroj: vlastný, obrázky: Pixabay.com

Tagy

Martin

Technológie sú mojou vášňou, o ktorej nie len hovorím, ale aj píšem už nejaký ten piatok. Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk (predtým Windowscentrum.sk), ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webstránky na slovenskom trhu.

Pridaj komentár

Close
Close
Vážení návštevníci, pre skvalitnenie obsahu, analýzy správania návštevníkov, poskytovanie funkcií sociálnych sietí a prispôsobenia reklám využívame súbory cookies a iné technológie sledovania. Využívaním našich služieb súhlasíte s Pravidlami používania portálu