IBM je opäť na koni. Ich rozpoznávanie reči predbieha rozpoznávanie reči Microsoftu

Zdroj: vlastný

Umelá inteligencia a rozpoznávanie reči sú neoddeliteľnou súčasťou. A preto cieľom dnešných spoločností, ktoré vŕtajú do tejto oblasti je neustále zlepšovanie schopnosti strojov reagovať na ľudskú reč, ale k tomu aby tento základný cieľ dosiahli nám musia rozumieť.

Ešte minulý rok, Microsoft sa chválil veľkým úspechom – schopnosťou rozpoznať ľudskú reč na rovnakej úrovni ako človek. Tento úspech podložila spoločnosť aj papierom kde hrali hlavu úlohu zapisovatelia a umelá inteligencia, pričom ako aj zapisovatelia tak aj umelá inteligencia musela zaznamenávať hovorenú reč. Umelej inteligencii sa to podarilo s chybovosťou len 5,9%, čo je porovnateľná hodnota s človekom.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Technologický gigant IBM však v týchto dňoch hlási, že sa im podarilo prekonať túto hranicu o 0,8% na úroveň – 5,1%. George Saon, výskumný riaditeľ spoločnosti povedal:

„Dosahovanie ľudskej parity – to znamená dosahovanie chybovosti na rovnakej úrovni medzi rozhovorom dvoch osôb – to je dlhodobým cieľom priemyslu. Ďalší v našom odbore tak isto naháňajú tento cieľ s nami, a niektorí dávnejšie hlásili míľnik 5,9% (pozn. redakcie: spoločnosť Microsoft), teda na úrovni chybovosti človeka… Avšak ešte neotvárame šampanské, nám sa podarilo dosiahnuť ďalší míľnik. Ako súčasť nášho procesu pri dosahovaní dnešného míľniku, sme zistili, že aktuálne máme nižšiu chybovosť ako hocikto predtým – 5,1%.“

Mimochodom, vedeli ste, že práve tieto dve spoločnosti patria medzi najväčších priekopníkov v danom odvetí? IBM ako prvá dosiahla chybovosť 6,3%, na čo Microsoft reagoval najlepšie ako mohol – prekonal svojho dlhodobého konkurenta, podarilo sa mu ísť na úroveň 5,9%, a dnes je IBM opäť na koňi.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre