Umelá inteligencia od Microsoftu bez problémov nahrala najvyššie možné skóre v hre Ms. Pac-Man

Zdroj: techcrunch.com

Umelá inteligencia od Microsoftu prednedávnom dosiahla najvyššie možné skóre (999 990) v legendárnej hre Ms. Pac-Man. Celý systém bol vyvinutý tímom zo spoločnosti Maluuba, ktorá je jednou z menších startup-ových spoločností pod krídlami Microsoftu. Hlavným aspektom úspechu tohto systému je zrejme divide-and conquer metóda, taktiež vyvinutá touto spoločnosťou. Táto metóda rozdeľuje rôzne typy úloh medzi množstvo inteligentných informačných agentov, ktoré dané problémy riešia. Hra Ms. Pac-Man bola pre tento systém veľkou výzvou, keďže rýchle vyhodnocovanie problémov doteraz na až tak vysokej úrovni. Tím spoločnosti Maluuba celý systém nazýva HRA (Hybrid Reward Architecture).

Ako to celé funguje?

Tento systém používa až 150 inteligentných informačných agentov. Každý z týchto agentov pracuje paralelne s ostatnými, no skupiny agentov dostavajú rozličné typy úloh. Napríklad pokiaľ jedna skupina agentov úspešne vyhodnotila, kam posunúť Pac-Mana pre získanie ďalšej guličky, druhá skupiny zatiaľ vyhodnocuje ako sa najlepšie vyhnúť duchovi v hre. Neskôr vývojári tohoto systému pridali akéhosi šéfa všetkých agentov. Tento hlavný agent má za úlohu prijímať všetky informácie a odporúčania od agentov a následne vyhodnotí, kam Pac-Mana posunúť.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Hlavný agent sa primárne orientuje podľa toho, koľko agentov sa zhodlo na tom istom kroku. Samozrejme prihliada aj nato, ako intenzívne chceli títo agenti vykonať nasledujúci krok. Napríklad pokiaľ 100 agentov chcelo ísť doprava, kvôli tomu že tam bola gulička a zvyšní agenti chceli ísť doľava pretože vpravo sa nachádzal duch, hlavný agent túto situáciu vyhodnotí v prospech menšej skupiny. Táto skupina poukazovala na hroziace „smrteľné nebezpečenstvo“ a agenti na túto hrozbu reagovali veľmi intenzívne.

Systém od spoločnosti Maluuba je vynikajúcim príkladom toho, že rozdelenie úloh medzi viaceré segmenty systému, je niekedy efektívnejšie. S vývojom tohoto systému sa dá len predpokladať ešte rýchlejší posun a ďalší vývoj v oblasti umelej inteligencie.

Zdroj: maluuba.com, úvodný obrázok (techcrunch.com)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre