SpravodajstvoTechnológie

Trh so smartfónmi aj naďalej rastie. Kedy dosiahne svoj strop?

Smartfóny sú jednoducho IN. Dokazujú to najnovšie štatistiky za posledný kvartál roku 2016, ktoré hovoria o ďalšom raste dopytu po smartfónoch takmer v každom kúte sveta. Najnovšie dáta z GfK totiž hovoria o tom, že s výnimkou Západnej Európy sa v ostatných regiónoch smartfónom darilo.

Ako môžete vidieť nižšie v tabuľke, tak najvýraznejšie rástol dopyt v Strednej a Východnej Európe a to až o 16% v medzi kvartálnom porovnaní s minulým rokom. V poslednom kvartáli sa ďalej výraznejšie darilo zvyšovať dopyt aj v Číne, kde záujem atakoval dvojciferné hodnoty. Pri pohľade na dopyt ako celok, záujem o smartfóny vzrástol o 6,1%. V číselných hodnotách v poslednom kvartáli minulého roka celkový dopyt po chytrých telefónoch bol takmer 400 miliónov kusov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Predaj smartfónov 4Q 2016 versus 4Q 2015
Počet predaných kusov (v miliónoch) Hodnota predaja (v mld USD)
4Q15 4Q16 Y/Y % rozdiel 4Q15 4Q16 Y/Y % rozdiel
Západná Európa 40.4 38.6 -4% 16.3 16.2 -1%
Stredná a východná Európa 20.9 24.2 16% 4.3 5.6 30%
Severná Amerika 56.2 58.0 3% 21.9 22.9 5%
Latinská Amerika 29.9 32.3 8% 7.1 9.8 38%
Stredný Východ a Afrika 41.5 41.9 1% 10.3 10.7 4%
Čína 106.6 118.9 12% 33.7 36.9 9%
Vyspelé ázijské krajiny 19.8 20.5 4% 12.3 13.6 11%
Rozvíjajúce sa ázijské krajiny 53.3 56.8 7% 8.5 9.8 15%
Celkovo 368.6 391.2 6.1% 114.4 125.5 9.7%

Druhá tabuľka zase znázorňuje celkové tržby za predané smartfóny v porovnaní s rokom 2015 ku roku 2016, kde tak isto vo všetkých regiónoch je možné vidieť kladné čísla, pričom najviac sa darilo predaju smartfónov práve v Strednej a Východnej Európe a v Latinskej Amerike.

Predaj smartfónov 2016 versus 2015
Počet predaných kusov (v miliónoch) Hodnota predaja (v mil. USD)
2015 tržby 2016 tržby Y/Y rozdiel 2015 tržby 2016 tržby Y/Y rozdiel
Západná Európa 135.4 131.6 -3% 52.9 53.6 1%
Stredná a východná Európa 71.5 78.5 10% 14.5 17.1 18%
Severná Amerika 191.0 191.3 0% 72.1 71.8 0%
Latinská Amerika 108.4 107.1 -1% 26.8 31.7 18%
Stredný Východ a Afrika 157.5 165.5 5% 40.4 41.8 3%
Čína 385.3 450.1 17% 116.2 133.6 15%
Vyspelé ázijské krajiny 73.4 73.8 1% 43.0 45.3 5%
Rozvíjajúce sa  ázijské krajiny 197.9 210.2 6% 32.2 34.1 6%
CELKOVO 1,320.5 1,408.0 6.6% 398.1 428.9 7.7%
Zdroj: GfK Point of Sales (POS) – dáta zistené v POS na 90+ trhoch v rokoch 2015 a 2016

 

Arndt Polifke, globálny riaditeľ výskumu pre telekomunikácie v GFK na margo výsledkov povedal:

„Žiadny iný technologický produkt nepoužívajú spotrebitelia tak intenzívne ako smartfón. Preto je dopyt po smartfónoch stabilný aj na saturovaných trhoch. Vďaka celému radu fantastických inovácií, ako je virtuálna realita, umelá inteligencia, funkcia „inteligentná domácnosť“, mobilné platby a mobilné aplikácie pre zdravý životný štýl, budú mať smartfóny pre spotrebiteľov na rozvinutých trhoch stále veľký význam. Okrem toho sú tu rastúce regióny ako Stredný východ/Afrika a rozvíjajúce sa ázijské krajiny, ktorých trhy ešte len vyzrievajú a predstavujú teda významný rastový potenciál. Tieto dva faktory vedú k tomu, že môžeme v prípade dopytu po smartfónoch vysloviť na rok 2017 prognózu solídneho rastu.“

 

 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close