Spravodajstvo

Takto vyzerá práca profesionálneho grafika. Alebo prečo nešetriť na tvorbe grafiky

Internet je plný obrázkov, lóg, videí či iných vizuálov, ktoré sa od seba líšia úrovňou spracovania. Viacerí grafici vo svojich prácach využívajú rôzne grafické design manuály a iní zas pracujú štýlom „kovboja“, teda sa pustia do práce a uvidia čo z toho vypadne.

Určite ste aj vy stretli s rôznymi bannermi, ktoré na vás vyskakujú na nespočetnom množstve stránok. Vo väčšine prípadov sa jedná o to, aby banner, logo či iný vizuál upútal  čitateľa a docielil prekliknutie, napríklad do obchodu. Nuž, na prvý pohľad sa pre mnohých táto tvorba zdá ako jednoduchá činnosť, ale nie je to tak. Spracovanie obrázku totiž v mnohých prípadoch je práca na desiatky hodín, teda ak má upútať pozornosť návštevníkov webstránok.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Práca grafika je náročnejšia ako si mnohí myslia

Na internete existuje aktuálne desiatky free programov, dokonca aj online riešení, ktoré umožňujú úpravu bannerov. Nuž, ale je tam viacero obmedzení a to hlavne po stránke funkčnosti. Napríklad v niektorých prípadoch absentuje úprava obrázkov vo vrstvách, rôzne typy fontov a ďalších funkcií. Na druhej strane existujú aj desiatky profesionálnych programov, ktoré však už niečo stoja. Tie najznámejšie sú napríklad Photoshop alebo Afinity. Ako taká práca dizajnéra vyzerá si môžete pozrieť vo videu nižšie.

Celkom náročné, čo na to poviete?   Kliky by ste na vytvorený obrázok (logo), ktoré ste mohli vidieť vyššie? Nižšie si môžete pozrieť ako vyzeral progres tvorby loga nášho portálu. Na prvom obrázku môžete vidieť naše úplne prvé logo, ktoré sme používali niekoľko rokov dozadu, s druhým logom ste sa mohli stretávať niekoľko mesiacov po spustení nového webu. Tretie logo je našim aktuálnym.

Na prvý pohľad rozdiel medzi 2 a 3 logom je minimálny. A máte aj pravdu. Pre nás to je defakto stále to isté, ale pre grafika nie. Grafik totiž  prináša úplne iný pohľad z vonku, ktorý nám radil „zjednodušiť“ pôvodné logo a odstrániť z neho ikonku Windowsu. Dôvod bol jednoduchý, je ľahšie zapamätateľné a na prvý pohľad zaujme vašu pozornosť vo zvýšenej miere v porovnaní s predošlými logami. A mal aj pravdu.

Preto ak uvažujete o tom či grafika má dôležitý význam pri budovaní značky tak odpoveď je jednoznačne áno. Určite preto ak uvažujete, že sa pustíte do tvorby dizajnu webstránok, bannerov, log či iných vizuálov, ktoré vás majú reprezentovať tak si nechajte poradiť, ak nie profesionálnom tak aspoň skupinou priateľov.

Zdroj: vlastný

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close