NovinkyZaujímavosti

Takto vyzerá práca profesionálneho grafika. Alebo prečo nešetriť na tvorbe grafiky

Internet je plný obrázkov, lóg, videí či iných vizuálov, ktoré sa od seba líšia úrovňou spracovania. Viacerí grafici vo svojich prácach využívajú rôzne grafické design manuály a iní zas pracujú štýlom „kovboja“, teda sa pustia do práce a uvidia čo z toho vypadne.

Určite ste aj vy stretli s rôznymi bannermi, ktoré na vás vyskakujú na nespočetnom množstve stránok. Vo väčšine prípadov sa jedná o to, aby banner, logo či iný vizuál upútal  čitateľa a docielil prekliknutie, napríklad do obchodu. Nuž, na prvý pohľad sa pre mnohých táto tvorba zdá ako jednoduchá činnosť, ale nie je to tak. Spracovanie obrázku totiž v mnohých prípadoch je práca na desiatky hodín, teda ak má upútať pozornosť návštevníkov webstránok.

Práca grafika je náročnejšia ako si mnohí myslia

Na internete existuje aktuálne desiatky free programov, dokonca aj online riešení, ktoré umožňujú úpravu bannerov. Nuž, ale je tam viacero obmedzení a to hlavne po stránke funkčnosti. Napríklad v niektorých prípadoch absentuje úprava obrázkov vo vrstvách, rôzne typy fontov a ďalších funkcií. Na druhej strane existujú aj desiatky profesionálnych programov, ktoré však už niečo stoja. Tie najznámejšie sú napríklad Photoshop alebo Afinity. Ako taká práca dizajnéra vyzerá si môžete pozrieť vo videu nižšie.

Celkom náročné, čo na to poviete?   Kliky by ste na vytvorený obrázok (logo), ktoré ste mohli vidieť vyššie? Nižšie si môžete pozrieť ako vyzeral progres tvorby loga nášho portálu. Na prvom obrázku môžete vidieť naše úplne prvé logo, ktoré sme používali niekoľko rokov dozadu, s druhým logom ste sa mohli stretávať niekoľko mesiacov po spustení nového webu. Tretie logo je našim aktuálnym.

TIP  Čína opäť valcuje konkurenciu! Využi takmer 40% zľavu na dron Visuo, ktorý vydrží vo vzduchu až 20 minút. PS: ku dronu sú až 2 náhradné batérie

Na prvý pohľad rozdiel medzi 2 a 3 logom je minimálny. A máte aj pravdu. Pre nás to je defakto stále to isté, ale pre grafika nie. Grafik totiž  prináša úplne iný pohľad z vonku, ktorý nám radil „zjednodušiť“ pôvodné logo a odstrániť z neho ikonku Windowsu. Dôvod bol jednoduchý, je ľahšie zapamätateľné a na prvý pohľad zaujme vašu pozornosť vo zvýšenej miere v porovnaní s predošlými logami. A mal aj pravdu.

Preto ak uvažujete o tom či grafika má dôležitý význam pri budovaní značky tak odpoveď je jednoznačne áno. Určite preto ak uvažujete, že sa pustíte do tvorby dizajnu webstránok, bannerov, log či iných vizuálov, ktoré vás majú reprezentovať tak si nechajte poradiť, ak nie profesionálnom tak aspoň skupinou priateľov.

Zdroj: vlastný

Tagy
Ukáž viac

Martin

Technológie sú mojou vášňou, o ktorej nie len hovorím, ale aj píšem už nejaký ten piatok. Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk (predtým Windowscentrum.sk), ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webstránky na slovenskom trhu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Close
Close
Vážení návštevníci, pre skvalitnenie obsahu, analýzy správania návštevníkov, poskytovanie funkcií sociálnych sietí a prispôsobenia reklám využívame súbory cookies a iné technológie sledovania. Využívaním našich služieb súhlasíte s Pravidlami používania portálu