SpravodajstvoZariadenia

Výrobcovia tabletov sa zamerali na Windows. iPad stráca na popularite

Predaj tabletov rástol závratnou rýchlosťou najmä v rokoch 2010 až 2013, na rozdiel od iných spotrebiteľsky orientovaných trhov so zariadeniami. Spotrebitelia sa však nesnažili tieto zariadenia obnovovať alebo kupovať nové. Hlavným dôvodom boli zrejme smartfóny, ktoré dokázali takmer vo všetkom tablety nahradiť a tak sa tablety stali akýmsi zariadením navyše, ktoré nie každý potrebuje.

Trh s tabletmi v 1. štvrťroku 2017 opäť klesol. Tentoraz o 3,4 milióna jednotiek alebo 8,5%, čo je dosť vysoké číslo. Naposledy stratu zaznamenal iba Apple, no teraz je tomu inak. Líder na trhu s podielom 24,6%, zaznamenal v porovnaní s 1. štvrťrokom 2016 pokles len o 1,4 milióna kusov, pričom zostávajúce 2 milióny jednotiek sa nezaznamenali.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Zvýšená popularita Windows tabletov

Podstatnú časť poklesu tentoraz zaznamenali Android tablety. Rast odnímateľných tabletov, ktoré sú doménou Windowsu, pokračuje, a to aj napriek tomu, že samotný trh s tabletmi zaznamenal už svoj 10. štvrťrok poklesu. Popularita Windows tabletov sa zvýšila najmä z dôvodu, že nemajú obmedzenia, s ktorými sa užívatelia stretávajú na iPade či Androide, takže sa výrobcovia pre svoje odpojiteľné zariadenia čoraz častejšie obracajú na tento operačný systém.

Samsung a Huawei tiež spustili odpojiteľné zariadenia s Windowsom a Lenovo rovnako presunulo viac svojich produktov do odpojiteľných zariadení.

Zdá sa, že väčšina trendov uprednostňuje počítače a prínosy systému Windows z hľadiska produktivity. A vidí to nielen Microsoft, ale začínajú si to uvedomovať aj ostatní výrobcovia. Dúfajme, že sa to prejaví aj v lepšej podpore platformy pre vývojárov.

Zdroj: idc.com, unsplash.com (obrázok)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close