BezpečnosťHoaxySpravodajstvo

Pozor, telekomunikační šmejdi šíria hoaxy s cieľom zarobiť. Takto sa vás môžu pokúsiť okradnúť!

„Telekomunikační šmejdi“ cieľa hlavne na staršiu generáciu ľudí, ktorú sa snažia uviesť v omyl, aby získali na ich úkor prospech.

Pravdepodobne ste sa už stretli s tým, že vám na dvere domácnosti zazvonila neznáma osoba s tým, že či nemáte záujem o zmenu služby telefónneho alebo internetové poskytovateľa. Je to pomerne bežné, no sú aj takí predajcovia, ktorí nekonajú čestne a snažia sa presvedčiť potenciálneho zákazníka aj tvrdeniami, ktoré nie sú pravdivé. To je aj najnovší prípad „telekomunikačných šmejdov“, upozorňuje Telekomunikačná únia Slovenskej republiky.

Nepoctivý „podomový predaj“

Telekomunikačná únia hlási, že evidujú zvýšenú mieru nepoctivých predajcov, ktorí sa snažia uviesť ľudí v omyl, že do roku 2025 sa musia všetci povinne pripojiť k novej optickej sieti, kde si budú môcť vybrať telekomunikačného operátora.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Únia hovorí, že podvodníci cieľa najmä na staršiu generáciu ľudí, u ktorých sa snažia vyvolať strach s cieľom dosiahnutia osobného zisku.

„Telekomunikačná únia Slovenskej republiky zachytila nový hoax, podľa ktorého vyšiel nový telekomunikačný zákon a do roku 2025 sa musia všetci povinne pripojiť k novej optickej sieti, kde si potom budú môcť vybrať telekomunikačného operátora. Tieto informácie sú nepravdivé a telekomunikační šmejdi ich šíria za účelom dosiahnutia zisku. Pocit naliehavosti niečo urobiť vyvolávajú nielen blížiacim sa rokom 2025, ale aj aj informáciou, že teraz je zriadenie za 1 euro a potom to bude povinne 300 eur a viac.“, vysvetľuje úrad modus operandi útočníkov.

Úrad vysvetľuje, že žiaden zákon, na ktorý sa odvolávajú podvodníci v skutočnosti neexistuje a žiadna legislatíva zároveň neukladá nikomu povinnosť, k akej sieti sa má používateľ pripojiť

Načo si dávať pozor?

Telekomunikačná únia Slovenskej republiky hovorí, že podvodníci často v snahe presvedčiť obeť, aby konala podľa pokynov, prichádzajú s rôznymi príbehmi. Jedným z tých najčastejších je, že „váš poskytovateľ služby končí“, a telekomunikačný poskytovateľ, ktorého ponúkajú, prevzal zákazníkov pôvodného poskytovateľa služieb. Alebo inými nekalými praktikmi sa snažia obeť presvedčiť, že uzavreli s novým poskytovateľom služby zmluvu a musia doriešiť administratívu.

„Šmejdi sa zároveň snažia vyvolať pocit naliehavosti okamžite konať, napríklad ak teraz neuzavriete zmluvu, tak nebudete môcť ďalej používať internet a sledovať televíziu, teraz je zriadenie služieb za 1 euro a neskôr už budete musieť platiť až 300 eur, a podobne.“

Úrad rovnako upozorňuje aj na to, že títo telekomunikační šmejdi často navedú obeť aj na to, aby prešla ku konkurenčnému poskytovateľovi služby a to aj napriek tomu, že s pôvodným poskytovateľom majú dohodnutú viazanosť s tým, že všetko za nich vybavia, no často sa stáva, že nič nevybavia. Obeti potom plynúcim časom vzniká nedoplatok za pôvodnú službu, ktorú musí neskôr uhradiť.

„Ďalším problémom je poskytovanie neúplných informácií napríklad o cene za služby. Ústna informácia je často len o cene za prvé mesiace, potom môže cena prudko narásť a služba už nie je taká výhodná, ako sa pôvodne zdala. V mnohých prípadoch takéto sklamania napokon vedú k návratu ku pôvodnému poskytovateľovi služieb.“, dopĺňa úrad ďalší príklad podvodu.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close