SpravodajstvoVeda a výskum

Táto AI od Google vám nechce zobrať prácu, ale ovládač od hernej konzoly

Vedci z Google DeepMind predstavujú model SIMA, ktorý dokáže hrať hry na základe textových príkazov.

Umelá inteligencia dnes dokáže veľa. Môžeme sa s ňou porozprávať, poradí nám, vygeneruje obrázok, napodobní hlas a už dokáže vygenerovať aj realistické video. Výskumníci z Google DeepMind sa venujú výskumu umelej inteligencie a testujú ju veľakrát zaujímavými spôsobmi.  

Vysvetľujú, že počítačové hry už niekoľko rokov slúžia ako ideálna platforma na výskum umelej inteligencie, hoci nie vždy môžeme hovoriť o pravej AI, v zmysle systémov ako ChatGPT alebo iných. Dnes však môžu vedci umelú inteligenciu testovať aj na počítačových hrách a ukázalo sa, že tie môžu byť rovnako pestrým cvičebným prostredím ako reálny život. Aj v počítačových hrách máme rôzne herné svety a meniace sa ciele hráča.  

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Výskumníci z Google DeepMind pracovali s prvými Atari hrami a neskôr vyvinuli aj AI systém AlphaStar, ktorý dokázal hrať hru StarCraft II na najvyššej možnej náročnosti. Tentokrát však vedci predstavili koncept SIMA, ktorý sa nezameriava na individuálnu hru ale dokáže sa učiť na širokej ponuke rôznych hier.  

SIMA, skrátene Scalable Instructable Multiworld Agent, je AI systém, ktorý dokáže pracovať v 3D virtuálnych prostrediach. V rámci nového výskumu demonštrovali, že táto umelá inteligencia dokáže chápať širokému spektru herných svetov. V nich sa dokáže na základe jednoduchých príkazov pohybovať a vykonávať úlohy tak, ako by to urobil človek.  

“Naša práca nie je o dosiahnutí najvyššieho skóre. Naučiť sa hrať len jednu videohru je naozaj technologickým úspechom pre umelú inteligenciu. Naučiť sa poslúchať inštrukcie v rôznych herných svetoch by však mohlo pomôcť vytvoriť nápomocnejšiu umelú inteligenciu pre akékoľvek prostredie,” píše portál Google DeepMind.  

Umelá inteligencia sa učí na počítačových hrách

Nová štúdia ukázala, ako môžeme pretaviť schopnosti vyspelých AI modelov do užitočných činností v reálnom svete cez jednoduché jazykové rozhranie. Výskumníci z Google DeepMind sa spojili s niekoľkými hernými vývojármi, aby naučili umelú inteligenciu hrať hry. SIMA sa učila na deviatich odlišných hrách, medzi ktorými boli napríklad No Man’s Sky alebo Teardown. Každá hra poskytla systému SIMA nový interaktívny svet s rôznymi schopnosťami, ktoré sa musela AI naučiť. Medzi tieto systémy patrila všeobecná navigácia v hernom svete, používanie menu, vytváranie nových predmetov, ťaženie surovín alebo lietanie s vesmírnou loďou.  

Vedci zároveň vytvorili vlastné herné svety v engine Unity. Construction Lab je hra, v ktorej musela umelá inteligencia vytvárať sochy z rôznych stavebných blokov. Na tejto hre testovali ako dokáže umelá inteligencia manipulovať s objektmi a ako intuitívne chápe fyzickému svetu.  

Učením sa z odlišných herných svetov sa model SIMA učil, ako sa jazykové príkazy viažu na hranie hry. Táto umelá inteligencia nepotrebuje prístup k zdrojovému kódu hry, ani žiadnemu rozhraniu. Potrebuje len vidieť čo sa deje na obrazovke a príkaz od užívateľa. Následne použije príkazy z klávesnice a myši na to, aby vykonala čo sa od nej vyžaduje.  

Momentálne SIMA pozná príkazy ako zaboč vľavo, vyšplhaj po rebríku alebo otvor mapu. Vedci zatiaľ trénovali model na jednoduchých príkazoch, ktoré môžu byť vykonané do 10 sekúnd. V budúcnosti by chceli vedci natrénovať model, ktorý by dokázal splniť aj náročnejšie zadania. 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close