Apple

Nový MacBook Pro a iMac si nechajte radšej opraviť v autorizovanom servise. V inom servise ho takmer zaručene neopravia

Oprava počítačov a laptopov je celkom bežná každodenná záležitosť a nejedná sa o žiadnu výnimočnú situáciu. Elektronika patrí už dlhé roky medzi spotrebný tovar, keďže sa v nich dokáže často niečo „pohnojiť“. Ako ale postupovať v prípade nutnej opravy Vášho zariadenia? Väčšina z nás by zvolila autorizovaný servis, no ak už zariadenie nie je v záruke, často siahneme po voľbe neautorizovaného servisu. Tie bývajú poväčšine o čosi lacnejšie a bohužiaľ, niekedy aj menej kvalitné. To však ale nemení nič na tom, že výrobcovia hádžu neautorizovaným servisom polená pod nohy, čím sa ešte viac znižuje ich obľúbenosť. V konečnom dôsledku za množstvo problémom so zariadeniami ani samotný neautorizovaný servis nemôže.

Apple v tom má jasno – autorizovaný servis alebo nič

V prípade, ak vlastníte nový MacBook Pro alebo iMac, určite odporúčame výmenu pokazených dielov práve v autorizovanom servise. Spoločnosť Apple totižto uzatvára softvérové zámky, vďaka čomu sa dané zariadenia doslova znefunkčnia, ak do nich zasiahol neautorizovaný servis. Tieto informácie boli odhalené portálom Motherboard, ktorý zverejnil informácie o internom dokumente, ktorý aktualizuje politiku poskytnutú členom programu Autorizovaného poskytovateľa servisných služieb spoločnosti Apple.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Neautorizovaný servis nemá prístup ku špeciálnemu softvéru

Po výmene akéhokoľvek hardvéru v zariadeniach MacBook Pro alebo iMac, musí servis vykonať špeciálnu systému konfiguráciu, ktorá overí, či sú dané diely funkčné. Bohužiaľ, na vykonanie tohto testu musí mať servis prístup ku softvéru Apple Service Toolkit 2. Ten je ale prepojený s cloudovými servermi spoločnosti Apple, ktorý pri vykonávaní systémovej konfigurácie vyžaduje prihlásenie pomocou služby Global Service Exchange. Háčik je však v tom, že ku špeciálnym prihlasovacím údajom majú prístup iba autorizované servisy, keďže sú súčasťou programu Autorizovaného poskytovateľa servisných služieb spoločnosti Apple. Ako sme už spomínali vyššie, tieto obmedzenia by sa mali vzťahovať iba na nové MacBooky Pro a iMac. Jedná sa totižto o jediné dve rady zariadení, ktoré disponujú kooperačným procesorom Apple T2.

Niektoré opravy bude možné vykonať tak či tak

V odhalenom internom dokumente spoločnosti Apple sa ale nachádza aj poznámka, v akých prípadoch treba vykonať systémovú konfiguráciu zariadenia, ktorá celý servisný proces limituje. V prípade MacBooku Pro ju treba vykonať po výmene, displeja, základnej dosky (Logic Board), vrchného obalu (vrátane klávesnice, touchpadu a krytov) a TouchID dosky. V prípade iMacu je Apple o niečo benevolentnejší. Systémová konfigurácia sa v tomto prípade zapne iba po vymenení základnej dosky alebo flash pamäte.

Apple ešte neposkytol žiadne stanovisko

Spoločnosť Apple sa ku tejto problematike ešte nijako nevyjadrila aj napriek tomu, že sa jedná o celkom zásadné zmeny v ich servisnej politike. Tak zásadná zmena politiky by ale spoločnosti Apple hrala ešte viac do kariet, keďže nakusnuté jablko už dlhé roky presadzuje častejšie obmieňanie hardvéru za nové kúsky. ň

Zdroj: techradar.com, úvodný obrázok (Apple)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close