Zaujímavosti

Google podpísal tajnú dohodu s Mastercard. Odteraz sleduje nie len našu polohu, ale aj všetky offline transakcie

Spoločnosti Google a Mastercard uzavreli medzi sebou tajnú dohodu o sledovaní maloobchodného predaja prostredníctvom údajov o transakcií pri platbách kartou Mastercard. O tejto skutočnosti ako prvý informoval zahraničný spravodajský portál Bloomberg.

Revolučné prepojenie online a offline reklamy

Z marketingového hľadiska sa jedná o prelomovú novinku, keďže podobný nástroj na spojenie online a offline reklamy doposiaľ neexistoval. Spoločnosť Google na základe týchto informácií dokáže svojim inzerentom povedať, či bol daný zákazník oslovený online reklamou a či následne šiel do kamennej predajne, kde daný produkt zakúpil. Sledovanie online reklamy je z pohľadu Googlu naozaj primitívne, no v spojení so sledovaním polohy a s priradeným platobnej karty ku zákazníkovi už ide o trošku tvrdší oriešok. V konečnom dôsledku ide o naozaj vynikajúci nástroj na ešte lepšie zacielenie reklamy, no opäť sa dostávame ku etickým otázkam. Prečo nás ma Google sledovať ešte aj pri nakupovaní kartou, s ktorou vlastne nemá nič spoločné?

Zákazníci sa nemusia báť zneužitia údajov

Podľa spravodajského portálu Bloomberg sú všetky transakčné údaje Mastercard v USA šifrované a následne odoslané spoločnosti Google. Google avšak nevidí jednotlivé transakcie. Spoločnosť však môže dostať relevantné údaje z množiny údajov, ktorú si vyselektuje. Najlepším príkladom je zrejme prideľovanie jednotlivých offline nákupov s používateľskými profilmi, na základe čoho dokáže Google vyhodnotiť úspešnosť reklamy.

Google naďalej mlčí

Ako to už zvykom býva, takáto obrovská dohoda určite v konečnom dôsledku nie je v rozpore zo zákonmi, no prečo nás o tom neinformoval samotný Google? Ten naďalej mlčí a ku danej problematike sa nevyjadruje. Zákazníci by si určite zaslúžili vedieť, ako presne sledovanie transakcií funguje a aké sú potencionálne riziká. Neinformovanie verejnosti je zo strany Googlu iba ďalším zbabelým utekaním od skutočných problémov so súkromím jednotlivých používateľov a zákazníkov.

Zdroj: techcrunch.com, úvodný obrázok (Pixabay)

Tagy
Close
Close