Google, čo to robíš so svojimi smartfónmi? | BLOG

Zdroj: vlastný

Viacerí z Vás si zrejme moje prvé dojmy zo smartfónu Google Pixel 2 prečítali už dávnejšie. (Pokiaľ nie, recenziu nájdete tu) Z recenzie dokážete jasne vyčítať, aký som bol z nového telefónu nadšený. Kopa funkcií, ktoré som dovtedy nepoznal, ma doslova ohromili a dovolím si povedať, že som si s Pixelom doslova sadol. Mal som v pláne napísať aj oveľa rozsiahlejšiu recenziu, kde by som porovnal fotoaparát, pripomenul výnimočné funkcie Pixelu a celkovo zhodnotil to, ako sa mi so smartfónom pracovalo počas prvých týždňov. Pixel sa mi do rúk dostal presne 11.11. v neskorých večerných hodinách, čiže to je zhruba mesiac aktívneho používania. Tak ako je možné že som sa ešte nedostal ku celkovej recenzii?

Prvé sklamanie prišlo len pár dní po vydaní prvých dojmov

Pixel 2 sa po pár dňoch jednoducho rozhodol, že ma chce trošku naštvať. Večer (zhruba 3 dni po vydaní prvých dojmov) som smartfón odložil na nočný stolík a v kľude som si ľahol do postele. Ráno som sa zobudil a pozrel som sa na obrazovku Pixelu, na ktorej sa nachádzala iba notifikácia o tom, že sa mi počas noci automaticky aktualizovala aplikácia Telefón. Žiadnu zmenu som nezachytil, no po pár hodinách som vedel, čo sa zrejme v noci udialo. V poobednajších hodinách som zdvihol telefón, pretože mi niekto volal a zistil som, že mi jednoducho nefunguje mikrofón. Prepol som na hlasitý odposluch/ reproduktor a mikrofón sa zázračne rozbehol. V tej chvíli som zatiaľ nerozumel o čo vlastne ide a telefón som po ukončení hovoru reštartoval. No zrejme ako vždy, reštart opäť nepomohol a problém trval aj naďalej.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Akonáhle som sa dostal večer domov, začal som s brázdením internetu a snažil som sa nájsť riešenie, ako ten zákerný problém odstrániť. Po pár minútach som ale zistil, že nie som jediný, komu sa niečo podobné stalo a na internete sú vytvorené fóra o tejto chybe na smartfóne Google Pixel 2. Jedno je spravované samotnými vývojármi z Googlu, tak som sa potešil a v komentároch som začal hľadať riešenie. Lenže, žiadne som nenašiel. Počas čítania sťažností som natrafil aj na to, že mikrofón nefunguje ani pri spustení Google Asistenta a presne táto chyba sa vyskytla aj u mňa (dovtedy som o nej ani len netušil). Na fóre sa sťažovali stovky používateľov a vývojári písali, aby každý používateľ odoslal spätnú väzbu prostredníctvom nastavení, pretože to je jediná cesta, ktorou môžu prísť na príčinu chyby.

Fúknutie do mikrofónu nepomohlo

Na viacerých zahraničných weboch som sa ale dočítal, že táto chyba sa viacerým používateľom podarila odstrániť jednoduchým fúknutím do mikrofónu, no žiaľ, nepomohlo. Spätnú väzbu som odoslal čo najskôr a dúfal som, že bude problém odstránený v priebehu pár dní. O dva dni neskôr som sa ale vrátil späť na fórum samotného Googlu a čo nevidím, vývojári na odstránení tejto chyby pracujú ako sa len dá a táto chyba je momentálne „prioritou“. Ako iste viete, podobný text nájdete takmer na každom fóre, ktoré sa týka rozličných Google produktov. Viacero používateľov napísalo, že smartfón jednoducho zaslali späť a z Googlu im bol obratom zaslaný úplne nový kus, no tento scenár sa udial v USA a nie u nás. Naozaj sa mi nechce čakať mesiac na nový kus a bohvie, či by sa mi kvalitní technici z Alzy nevysmiali do tváre.

Smartfón v takomto obmedzenom režime používam zhruba dva týždne a zvládnuť sa to dá, pretože moc často nepotrebujem telefón a keď áno, tak sa väčšinou nachádzam v aute (Bluetooth) alebo mám na hlave slúchadlá, s ktorými sa dá telefonovať úplne bez problémov. Akonáhle som sa nad týmto problémom zamyslel, povedal som si, prečo to vlastne Google robí takto? Už staršia generácia Pixel a Pixel XL prišli na trh s niekoľkými výrobnými chybami. Pixel 2 XL prišiel v októbri vo veľkom štýle a po prvých predaných kusoch sa prišlo nato, že LG jednoducho výrobu displejov nezvládlo a taktiež boli prvé várky stiahnuté z predaja. Pixel 2 prichádza s chybou najmenšieho mikrofónu, ktorý ale naozaj rapídne ovplyvňuje používanie telefónu a ľudí dosť obmedzuje. Tak prečo? Nepodarí sa to raz dotiahnuť do úspešného konca ešte predtým, ako sa smartfóny dostanú do predaja? Googlu naozaj fandím a Pixel 2 odporúčam každému z Vás, no takéto zásadné chyby môžu ovplyvniť potencionálnych kupcov natoľko, že sa jednoducho rozhodnú pre kúpu konkurenčného smartfónu. Mne osobne nezostáva nič iné len dúfať, že sa Google s touto chybou vysporiada čo najskôr a nebudem musieť vracať smartfón prostredníctvom Alzy, ktorej by to trvalo určite zopár mesiacov.

Zdroj: vlastný

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre