NovinkyTECH

Facebook začína v boji s clickbait videami a podvodnými reklamami

Facebook pred pár dňami oznámil, že v blízkej budúcnosti plánuje zmeniť dizajn Noviniek (News Feed) na mobilných zariadeniach. Pre ešte väčšie vylepšenie Noviniek, sa Facebook rozhodol prísť s ďalšími funkciami, ktoré majú v budúcnosti zabraňovať šíreniu otravných clickbait videí a reklám.

Niektoré clickbait videá obsahujú falošný „Play Button“, ktorý má ľudí nalákať na kliknutie na takéto „videá“. Po kliknutí na toto falošné tlačidlo, sa používateľom zobrazia nechcené podvodné stránky s reklamami. Podobný trik sa používa aj pre nalákanie väčšieho počtu používateľov a vo videu sa nachádza iba jeden statický obrázok.

Zdroj: neowin.net

Spoločnosť sa preto rozhodla proti takýmto videám a stránkam s podvodnými videami rázne zakročiť. Vydavatelia a majitelia stránok, ktorí takýto obsah nepublikujú, by nemali byť poškodení.

Stanovisko spoločnosti Facebook: „Vydavatelia, ktorí sa spoliehajú na takéto úmyselne klamlivé praktiky, musia počítať s tým, že ich clickbait obsah nebude distribuovaný takému veľkému množstvu používateľov a už viac nebude naberať taký dosah, ako doteraz. Väčšina stránok by nemala zmeny zaznamenať.“

Je potrebné povedať, že Facebook sa v poslednej dobe vo veľkej miere pokúša zastaviť šírenie clickbait videí, fotografií a článkov. Už pred rokom boli Novinky aktualizované a systém automaticky začal rozpoznávať rôzne clickbait frázy v názvoch článkov. V budúcnosti môžeme očakávať ďalšie podobné kroky zo strany Facebooku. Falošné články, videá, reklamy dokážu znepríjemniť deň zrejme každému.

Zdroj: neowin.net

 

Tagy

Pridaj komentár

Close
Close