PC HRYTECH

Drahý gamingový hardvér bude čoskoro minulosťou. Nahradiť ho má 5G streamovacia služba GeForce Now

Poriadny výkonný hardvér na hranie najnovších herných titulov stojí naozaj niekoľko sto eur, v niektorých prípadoch aj niekoľko tisíc eur. Technológie idú ale neustále dopredu a preto si nie len my, ale aj viaceré svetové technologické spoločnosti, kladú otázku – Prečo nepremiestniť časť potrebných úkonov na pokročilé a výkonné cloudové služby a tým pádom výrazne odľahčiť výkonnostnú záťaž koncových počítačov? Čisto teoreticky, znie tento princíp naozaj jednoducho a technologickí giganti sa ním zaoberajú už niekoľko rokov. Najväčším limitujúcim faktorom je ale nedostatočne pokročilá technológia, ktorá by dokázala odstrániť odozvu medzi serverom a koncovým zariadením. Pri hraní hier ide doslova o milisekundy a dnešné technologické výdobytky by hráčom neposkytli dostatočne rýchlu latenciu.

Nvidia už presne vie, ako na to

Vyššie spomenutý technologický postup má do bodky premyslený spoločnosť Nvidia, ktorá je v hernom priemysle naozaj veľkou „rybou“. Spoločnosť Nvidia už svoju gamingovú streamovaciu službu nazvala, dokonca ju aj aktívne testuje. Služba s názvom GeForce Now je dostupná už dnes a dá sa jednoducho otestovať, no v momentálnom prevedení neposkytuje úplne dokonalý herný zážitok. Nízku latenciu má zabezpečiť práve 5G sieť, ktorá je testovaná už dnes.

GeForce Now 5G v praxi

Nvidia nám GeForce Now 5G predstavila na konferencii AT&T Spark, kde samotný viceprezident pre predaj, Paul Bommarito, ukázal, ako pripravovaná služba funguje. Hneď na prvý pohľad bolo jasné, že hra nie je hraná na výkonnom hernom laptope, no tak či tak bežala hra na stabilných 60fps pri Full HD rozlíšení. Kameňom úrazu bola vyššie spomínaná odozva, ktorá sa ale aj tak ustálila na hodnote 16ms, čo nie je vôbec zlé číslo. Spoločnosť Nvidia chce ale samozrejme naďalej napredovať a čoskoro by sme sa mali dočkať dokonalého prevedenia služby GeForce Now.

Budúcnosť hrania hier cez cloud

Kam sa chce teda spoločnosť Nvidia dostať? Jej cieľom je dosiahnutie odozvy na hranici hardvérových možností. Pri použití 5G siete by to teda znamenalo odozvu niekde na úrovni 3ms, čo je naozaj zanedbateľné číslo. Taktiež si treba uvedomiť, že služba GeForce Now bude spočiatku využívaná na hranie hier vo virtuálnej realite, keďže práve tieto hry sú výkonnostne najnáročnejšie. Pokiaľ by išli technológie dostatočne dopredu, nie je vylúčené ani hranie klasických hier a tým pádom úplné vytratenie herného hardvéru z trhu. Samozrejme, takýto scenár je od dnešku naozaj ďaleko. Tak či tak, praví hráči počítačových hier, zrejme nikdy nepresedlajú z domácky vyskladaného počítača, na hranie prostredníctvom cloudových serverov.

Zdroj: techradar.com, vlastný, úvodný obrázok (Youtube)

Tagy
Close
Close
Vážení návštevníci, pre skvalitnenie obsahu, analýzy správania návštevníkov, poskytovanie funkcií sociálnych sietí a prispôsobenia reklám využívame súbory cookies a iné technológie sledovania. Využívaním našich služieb súhlasíte s Pravidlami používania portálu