Prečo by ste mali dievčatá povzbudiť, aby hrali počítačové hry
Vaše dieťa je možno príliš mladé, aby rozmýšľalo nad kariérou v STEM (ponz. redakcie: STEM je učebný plán založený na myšlienke vzdelávania študentov v štyroch špecifických disciplínach – veda, technológia, inžinierstvo a matematika.). To však neznamená, že je príliš mladé na to aby to v ňom vzbudzovalo záujem. Ak vychovávate dievča, nové výskumy navrhujú, že jedna z najľahších vecí ako to urobiť je nechať ju aby bola dieťaťom — a hrala počítačové hry.
Nová štúdia publikovaná v časopise Computers in Human Behaviour z univerzity The University of Surreypíše, že aktívne hranie počítačových hier často vedie u dievčat k lepším výsledkom v STEM. Výskumy vedené Surrey’s Dr Anesa Hosein preukázali, že dievčatá vo veku 13 – 14 rokov, ktoré boli považované za „veľmi časté hráčky“ ( časté hranie sa bralo ako 9 a viac hodín hrania za týždeň) mali trikrát väčšiu pravdepodobnosť získania úrovne lepších výsledkov v STEM oproti dievčatám, ktoré nehrajú počítačové hry.
Okrem vytvárania potenciálnych priekopníkov vo vede a technike, boli hrám pripísané ďalšie plusy a to, že sú užitočné ako náučné prostriedky potrebné pre základnú gramotnosť. Perspectives On Reading uverejnila niekoľko príbehov o deťoch, ktoré trpeli dyslexiou a inými problémami s učením a zlepšili si svoje schopnosti hraním hier Skyrim a Minecraft.
Tieto odlišné „svety“ robia čítanie dôležitým nástrojom na objavovanie v RPG hrách, čo znamená že deti sa pravdepodobne budú snažiť viac ako by sa snažili v škole.
Zdroj: Lifehacker.com, obrázky: Pexels.com, Autor článku je: Peter Paľa
Komentáre