Aká je budúcnosť paušálov? Pozrite si výsledky štúdie od Ericssonu

  • Spotrebitelia budú klásť vyššie nároky na tzv. zdieľané dátové programy najmä čo sa týka služieb a možností. Uvádza to najnovšia štúdia od Ericsson ConsumerLab.
  • Užívateľ typického zdieľaného dátového paušálu bude v budúcnosti iný ako dnes. Zmena príde s tým, ako budú pribúdať noví používatelia smartfónov, hladní po dátach.
  • Spotrebiteľom chýba prehľadnosť agregovaných paušálov a takisto aj okamžitý pohľad na spotrebu a ostatné dáta. Dvaja z piatich používateľov sú nespokojní s obmedzenou schopnosťou sledovať, modifikovať a monitorovať svoju spotrebu.

V správe „Embracing Data Sharing“ sa Ericsson ConsumerLab pozrel na inovatívnu hodnotu spotrebiteľa v oblasti zdieľaných dátových pripojení. Štúdia zároveň sleduje, ako zavedenie takýchto programov operátormi ovplyvní spotrebiteľské správanie – čo rozvinie alebo spomalí ich prijatie medzi zákazníkmi. Ericsson ConsumerLab sa v štúdii zameral na spotrebiteľov v Brazílii, Indii, Japonsku, Južnej Kórei, Veľkej Británii a Spojených štátoch.

Používatelia smartfónov sú komunitou, ktorá dychtí po vysokých dátových balíkoch, ktoré môžu využívať na rôznych zariadeniach. Latku kvality u nich však stále nastavujú aj neobmedzené hlasové a textové služby. Podľa štúdie Ericssonu však 20 % z nich už hľadí nad rámec týchto služieb a očakáva nové možnosti. Napríklad spojenie s paušálmi na fixný broadband, či bezplatný prístup k prémiovému filmovému a TV obsahu. To všetko v rámci jedného balíka.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Spotrebitelia, ktorí budú v budúcnosti využívať zdieľané dátové programy, sa budú veľmi líšiť od tých dnešných. To vytvorí nové požiadavky na operátorov.

Jasmeet Singh Sethi z Ericsson ConsumerLab hovorí: „Zistili sme, že približne jedna štvrtina používateľov smartfónov, ktorí dnes zdieľané dátové programy využívajú, sú tzv. „power users“, teda spotrebitelia, ktorí využívajú veľké objemy mobilných dát. V budúcnosti ich počet výrazne narastie budú predstavovať 40 percent všetkých spotrebiteľov, ktorí zdieľané dátové programy využívajú.“

Z výskumu zároveň vyplýva, ako by mali podľa spotrebiteľov zdieľané dátové programy vyzerať:

  • Zrozumiteľné podanie nákladov
  • Jednoduchá a jasná ponuka
  • Transparentnosť v reálnom čase a kontrola nad paušálom
  • Rozšírenie hodnoty dátových programov o možnosť pripojenia nových, napríklad nositeľných zariadení
  • Lepšie aplikačné pokrytie (pre náročných používateľov)

Spotrebitelia majú častokrát problém zorientovať sa v zdieľaných programoch a takisto im chýba pohľad v reálnom čase – 46 % z nich je nespokojných, ak hovoríme o pochopení cenových možností a fakturovania. Dvaja z piatich spotrebiteľov sú zase nespokojní zo schopnosťou sledovať, upravovať a monitorovať svoju spotrebu.

unnamed

Na sledovaných trhoch má domácnosť typického používateľa smartfónu najmenej šesť digitálnych zariadení. V takejto domácnosti sú priemerne traja používatelia internetu, ktorí typicky používajú dve mobilné pripojenia a popri tom ešte aj nejaký iný druh pripojenia. Napríklad pevný broadband. Výsledkom je niekoľko účtov a dátových plánov. Stále širšie možnosti pripojenia vytvárajú pomerne zložité prostredie, v ktorom je potrebné riadiť viaceré pripojenia. Preklenúť tento problém digitálnej konektivity by mali pomôcť práve zdieľané dátové programy v ponukách operátorov.

Zo štúdie zároveň vyplýva, že existujú pomerne výrazné rozdiely medzi etablovaním zdieľaných dátových programov medzi sledovanými krajinami. Kým napríklad v USA dnes takéto programy využíva zhruba 26 % spotrebiteľov, v Indii a v Brazílii je tento podiel na úrovni 5 %.

Štúdiu „Embracing Data Sharing“ si môžete stiahnuť tu:

https://www.ericsson.com/res/docs/2015/consumerlab/ericsson-consumerlab-embracing-data-sharing.pdf

Zdroj: tlačová správa Ericsson

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre